2016. ápr 27.

A dzsungel könyve - Kösssz Favreau /minikritika

írta: AnthonyStark
A dzsungel könyve - Kösssz Favreau /minikritika

Megmondom őszintén, elég rendesen rosáltam a filmtől. Bár többnyire kedvelem Favreau munkásságát, voltak mellényúlásai az évek során...

Plusz egy olyan maradi pöcsnek, mint én, elég nehéz elfogadni a CGI és hasonló technikák térnyerését a filmekben, a 3-d technológiáról nem is beszélve...Az emberek nagy hányadánál enyhe inkontinenciát vált ki, ha 3D-ben láthat egy épületet leomlani, egy golyót elsuhanni a feje mellett, vagy ne adj isten Dwayne The Rock Johnson izmait magához közel érezni....Na engem ezek pont hidegen hagynak.

Vélhetően a halk kisebbség közé tartozom, akik Cameron Avatar-ját, és mindent, ami vele kapcsolatos élből rühellik...és mint egy újsütetű diktátor az összes kópiát elégetnék. Mondtam már, hogy alig várom már az érkező három új részt?...

Szóval elég erős ellenérzéssel ültem be a moziba, hogy megtekintsem a dzsungel könyve sokadik rebootját, újraporolását. Azt kell, hogy mondjam, alaptalanul. Újra gyerek lehettem 106 percig, úgyhogy ezért hatalmas pacsi jár a készítőknek. A 106 perc úgy telt el, mint egy szempillantás. A látvány, be kell valljam, még nekem is a "baaaaaazdmeg" kategóriába esett.

jungle-book-2016-posters-mowgli-baloo-1024x576.jpg

A történet bár egy-két apróbb kivételtől eltekintve nem mutat újat, felidézte, és kicsit újragondolta az 1967-es mesét, és azt a hangulatot, amit a vasárnap délutáni Disney filmek nézése közben érzett a 90-es években az emberfia.

A film humoros, és bájos, pont annyira, hogy az ne legyen giccses, vagy ne csapjon át egy egyszerű vígjátékba és a szinkronról is muszáj szót ejtenünk. Több mint 90%-ban a pazar kategóriába esett, még úgy is, hogy a rajzfilmből ismert dalokat lényegében teljesen átköltötték. Az egyetlen, amitől nem voltam elájulva, az Lajcsi magyar hangja, Balázs Péter ugyanis egyáltalán nem illett a karakterhez.

Szóval, aki szeretne egy jó mozis élményt magának, ahol nem kell fröcsögő beleket bámulnia, vagy esetleg megcsömörlött a szuperhősöktől, bátran nézze meg, és szenvedjen úgy ahogy én is, mert azóta is csak a filmben hallott dalokat dúdolom...

10/8

Szólj hozzá

film